söndag 25 oktober 2009

när man tror att...

Man sliter i hela fem dagar för att kunna vara ledig två. Dessa två dagar tänker man att får en chans att vila upp sig. Sova länge och skönt och ingen som stör.
Ja, det skulle kunna vara så om man inte bodde i min lägenhet. Efter jobbet i fredags hade min kära granne gäster på besök och väsnades som bara den. La mig för att sova, menhörde vartenda ord de sa genom väggen. Bara att sätta sig i bilen kvart över ett på natten och åka till mamma och pappa för att skrapa ihop lit sömn.
Igår tänkte jag "åh, va skönt att få sova ut imorgon. vrida tillbaka klockan och då en timmes extra sömn." IN MY FACE! Min kära granne under mig tycker att det är helt okej att börja spika upp saker på väggarna kvart i sju på morgonen!
GE ER!!!! Det är inte så att det visas någon respekt här inte?

Så nu är jag trött och butter. Sitter och hoppas på en visning på någon av dem lägenheter jag sökt nästa vecka.

Inte är det långt kvar till thailand heller! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar